כולם רוצים את האתר שלהם במקום הראשון בגוגל ומוכנים לקדם אותו כמה שרק צריך כדי לגרום לזה לקרות. אבל רגע לפני שאתם מפשילים שרוולים ומתחילים לקרוא איך מייצרים אופטימיזציה או משתמשים בטאג מנג'ר, חשוב שתדעו מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן.
בשלב זה, אנחנו מקווים שכבר ידוע לכם שפעולה כמו קידום אתרים בגוגל היא תהליך ארוך ומתמשך, שאי אפשר לדעת בדיוק איך הוא יתקדם ותוך כמה זמן מאמצי הקידום יניבו פרי. לגוגל יש חוקים משלהם כך שהם נוטים לשנות את הכללים של עצמם כל כמה זמן. זוהי הסיבה שלא ניתן להבטיח תוצאות מדויקות למיקומי אתר, בטח שלא תוצאות מרשימות מאוד תוך זמן קצר במיוחד. זו גם הסיבה שתצטרכו תמיד לדעת כיצד לשלב בדרך המושלמת בין שני סוגי הקידום הקיימים: הקידום האורגני והקידום הממומן.
מהו קידום אורגני?
קידום אתרים אורגני או בשמו המקוצר SEO, הוא ריצה למרחקים ארוכים. כמה ארוכים? בין כמה חודשים טובים לשנה-שנתיים לפחות. עבור הקידום האורגני לא נצטרך להשקיע כספים, אבל בהחלט נצטרך לפנות הרבה מאוד זמן. מטרת העל בסוג זה של קידום היא לוודא שהאתר מתקדם בכל פעם יותר ויותר לעבר המיקומים הרצויים לו.
הקידום האורגני מבוסס למעשה על כל "חוקי גוגל" שקובעים פרמטרים לחוויית המשתמש והממשק, לאסטרטגיית הטמעת מילות המפתח בתכנים והיררכיית הקישורים, לזמני הטעינה, לתאימות בין השאילתה (המלל שהגולש מקליד בעת החיפוש) לבין התוכן שסיפקתם עבורה ועוד. כפי שאתם מבינים, חוקי גוגל מושפעים מאלו של קהל הגולשים. ולכן מקדמים מעולים, הם אנשים שקודם כל מסתכלים על זהות הקהל, הצרכים שלו והמסע שהוא עובר מהרגע שבחר בכם מתוך רשימת התוצאות ועד שסיים את פעולתו באתר.
מהו קידום ממומן?
קידום אתרים ממומן או בשמו המקוצר PPC, הוא ריצה למרחקים קצרים. כאן הקידום תלוי בכיס שלכם, או האשראי ליתר דיוק וככל שתדשנו את מילות המפתח החשובות שלכם בתקציב גדול יותר, כך הן יופיעו בגוגל בראש העמוד ובמקום בולט, תחת התיוג "מודעה ממומנת". PPC מניב תוצאות מיידיות ולכן קידום זה אידיאלי למטרות קצרות טווח, בייחוד אם אתם רוצים להיפטר ממלאי וקבעתם הנחה לזמן מוגבל, נותרו לכם מקומות אחרונים בסדנה או שיש לכם מבצע שאסור לפספס.
הגולשים לא תמיד מבחינים בין הפרסומת לתוצאות האותנטיות (המקודמות אורגנית) ולפעמים גם פשוט מוותרים על ההבדלה ביניהם, מה שהופך את הקידום הממומן לנתיב המהיר והישיר לקידום: היום פרסמתם קמפיין? היום אתם בדף ראשון. כל זה אמנם נשמע פשוט, אבל כשעוד אלפי בעלי אתרים, עסקים, שירותים, חברות וקבוצות מתחרים על אותן מילות החיפוש, תצטרכו להגדיל את התקציב, לדעת להשתמש בכותרות מושכות וחכמות ולהבין כיצד לפלח את הקהל מבחינת כל נתון אפשרי, מגילאי הגולשים ומיקום מגוריהם ועד סוג המכשיר הסלולרי שבו הם משתמשים.