אופטימיזציית on-site (נקראת לעיתים גם on-page) היא מרכיב חשוב מאוד בקידום אתרים אורגני כיום, אחד מעמודי התווך של תחום ה-SEO המרתק והדינמי. הפרקטיקות של on-site SEO כוללים אופטימיזציה של מרכיבים ורכיבים שונים באתר עצמו, בניגוד למשל להשגת קישורים מרחבי האינטרנט, זאת כדי לשפר את נראות האתר ואת דירוגו ע"י גוגל. אופטימיזציית on-site כולל הן היבטים "נראים" של התוכן באתר והן היבטים "לא נראים" בקוד האתר והמבנה שלו.
אם גם אתם שואלים את עצמכם איך עושים אופטימיזציית Onsite לאתר, נסביר לגבי האלמנטים החשובים ביותר בנושא חשוב זה.
תגיות מטא
אלמנט סופר קריטי בתהליך תהאופטימיזציית on-site של אתרים הוא Meta Tags, תגיות הנמצאות לאורכו של קוד האתר, בכל עמוד ועמוד ואשר מהוות פקטור on-site משמעותי מאוד מבחינת גוגל. תגיות המטא המוכרות ביותר הן תגית ה-TITLE ותגית ה-DESCRIPTION (כותרת ותיאור, בהתאמה), הקיימות לצד עוד תגיות אחרות.
תגית הטייטל למשל היא מה שבמקרים רבים אתם רואים בתוצאת חיפוש בגוגל ככותרת העמוד הספציפי – כך שזהו אלמנט קריטי בהחלט. תגית התיאור היא תיאור תמציתי, אפקטיבי ומוכוון SEO של התוכן בעמוד המסוים שאליו תוצאת החיפוש מפנה.
תגיות המטא צריכות לעבור אופטימיזציה יעילה וחכמה, בין היתר לפי מחקר מילות מפתח ולפי האורך הנכון וההגדרות המומלצות לכל סוג של תגית.
מבנה כתובת URL באתר
לכל עמוד אינטרנט בכל אתר יש כתובת URL ייחודית עבורו. זוהי אותה שורת כתובת שאתם רואים בראש הדפדפן שלכם ובהמון מקרים כלל לא שמים לב אליה (במובייל היא בכלל מוסתרת בהמון מכשירים). אך בכל זאת, לכתובת ה-URL יש חשיבות מבחינת קידום אתרים אורגני. אופטימיזציה לכתובת URL לצרכי SEO היא סה"כ די פשוטה ואינטואיטיבית:
כתובת נוחה וידידותית למנועי החיפוש, הכתובת מכילה מילות מפתח רלוונטיות ו/או את נושא העמוד, ללא תווים מוזרים ולא נפוצים, רצוי באנגלית ולא בעברית וגם לייצר כתובות URL שאינם גנריות מדי. אם אתם עושים שימוש במערכת ניהול תוכן איכותית ומוכרת, סביר להניח שיש לכם פיצ'ר מובנה של ניהול ובניית כתובות URL, כך שהתהליך קל ונוח למדי.
אופטימיזציית תוכן
כמו בהמון מרכיבים של קידום אתרים, גם בהקשר של אופטימיזציית on-site התוכן הוא משמעותי מאוד, לכן זה הגיוני שכחלק מהתהליך יש לבצע, רצוי מראש כמובן, אופטימיזציה לתכני האתר. ניתן, בגדול, לחלק את הנושא של אופטימיזציה לתוכן האתר לצרכי SEO לשתי קטגוריות עיקריות – אופטימיזציית תוכן עבור מנוע החיפוש עצמו ואופטימיזציה מוכוונת לגולשים עצמם, שתי הקטגוריות חשובות מאוד!
אופטימיזציית on-site לתוכן האתר, עבור גוגל, כוללת מהלכים שונים הקשורים למבנה התוכן ולשימוש נכון במילות מפתח. למשל שימוש מדויק במילות המפתח המרכזיות לעמוד בתחילת התוכן (טקסט), שימוש בתגיות כותרות נכונות בפוסטים, דחיסות מדויקת וחכמה של מילות המפתח וכן הלאה. אופטימיזציית תוכן מוכוונת משתמשים כוללת התמקדות של התוכן בנושא מרכזי אחד, יצירת תוכן מקורי, מעניין ובעל ערך אמיתי לגולשים, כתיבה טבעית, תוכן המתאים לכוונת החיפוש של הגולשים וכיוצא באלו.
מהירות טעינת עמודים
היום, מנוע החיפוש של גוגל שם דגש משמעותי ומהותי על מהירות טעינת האתר. אתר איטי, שלוקח לעמודים שלו זמן לעלות ולהפוך לאינטראקטיביים, הוא אתר שהדירוג שלו ייפגע – כי זה פוגע מאוד בחוויית המשתמש שהיא פקטור חשוב בדירוג היום. זהו היבט של אופטימיזציית on-site שהוא יותר טכני, אך הוא חשוב מאוד ויש כיום כלים טכנולוגיים מעולים לשיפור מהירות העמודים באתרים, תוך התאמות מהירות לצפייה במובייל או דסקטופ.
אופטימיזציה של מהירות האתר כוללת טיפול טכני נכון במרכיבים כמו שירות האחסון, אופטימיזציה לתמונות וסרטונים, שימוש ב-CDNלהעלאת מהירות האתר, שימוש בתוספי Caching, מבנה נכון של האתר, דחיסת קבצים וכן הלאה.
קישורים פנימיים
כמו שקישורים חיצוניים מאתרים אחרים לאתר שלכם הם בהחלט פקטור חשוב מאוד לדירוג האתר ובמסגרת תהליכי Off Page Optimization, כך קישורים פנימיים הם חשובים לאופטימיזציית on-site. הכוונה כאן היא לכל סוגי הקישורים הפנימיים באתר, אך בעיקר לקישורים בתוך התוכן של העמודים השונים ופחות לקישורים בתפריטים הראשיים.
אופטימיזציה של קישורים פנימיים כוללת פעולות כמו שימוש בטקסט אנקור (עוגן) שונה לקישורים לאותו עמוד, לוודא שההיררכיה באתר נכונה ונוחה, שימוש חכם ורלוונטי לגולשים בקישורים פנימיים וגם לא להגזים בכמות הקישורים בכל עמוד תוכן.
אלו עיקרי הדברים לגבי אופטימיזציית On-Site, כמו ביתר ההיבטים של קידום אתרים אורגני, יש עוד מרכיבים חשובים וצעדים שאפשר וכדאי לעשות. רוצים לשמוע עוד? פנו אלינו היום.